Ervaringen van anderen lezen

Of laat jouw ervaring hier achter!

Transparantie is erg belangrijk. Twijfel jij of een counseling van Goed Gezien Zo echt gaat helpen? Lees de ervaringen van anderen om je keuze gemakkelijker te maken. Heb je zelf een counseling van mij achter de rug en wil je graag een reactie achterlaten? Graag! Hiermee help je ook anderen met jouw waardevolle ervaring.

Uitgelichte ervaringen

Als Mieke heeft toegezegd dat ze iemand kan helpen, zal ze er alles aan doen om die belofte waar te maken!

Twanny Verdonschot

Mijn dochter (14 jaar) loopt sinds ze op het voortgezet onderwijs zit tegen het probleem van Engelse woordjes leren en grammatica aan. Ze kan nu de woordjes eindelijk onthouden en haalt mooie punten. Heel blij mee!

Ouder van Lotte

Hoi Mieke, ik vond het fijn om met je samen te werken en prachtig om te zien hoe snel je de kids op een spoortje hebt.

Loes RoffelsenOud collega

Submit your review
1
2
3
4
5
Submit
     
Cancel

Create your own review

Goed gezien zo
Average rating:  
 14 reviews
by Inge on Goed gezien zo
Waardevolle counseling en tomeloze betrokkenheid

Onze dochter (10 jaar) liep al jaren tegen frustraties aan bij het lezen, totdat we bij Mieke terecht kwamen. Ze struikelde over basale woorden, las onrustig en lezen kostte haar veel energie. Van Mieke heeft ze op een positieve manier geleerd om gefocust te lezen op een lager energieniveau. Onze dochter leest nu geconcentreerder, met minder fouten en kan zich herpakken als het nodig is. Haar frustraties zijn weg. Ze pakt nu regelmatig uit eigen beweging een boek en leest met veel meer plezier.

 

Ook als ouder heb ik de counseling als zeer plezierig ervaren. Mieke neemt je op zorgvuldige wijze mee in het leerproces van je kind. De duidelijke schriftelijke verslaglegging maakt het mogelijk je kind te ondersteunen ook na afloop van de Davis-counseling.

Mieke, je hebt onze dochter meer zelfvertrouwen gegeven en haar een aantal ontzettend leerzame maar ook zeker leuke dagen bezorgd. Enorme dank voor de waardevolle counseling en niet te vergeten je tomeloze betrokkenheid!

by anoniem on Goed gezien zo
Blij dat we doorgezocht hebben en de Davis methode vonden!

Onze zoon is gediagnostiseerd met ernstige dyslectie en de behandelaar van de reguliere dyslectie behandeling gaf aan het einde van de 1,5 jarig behandeltraject aan, het spijtig te vinden dat onze zoon nauwelijks vooruit is gegaan en ook geen enkele ingang / methodiek heeft kunnen ontdekken waarop dat mogelijk wel zou gebeuren.

Ik ben verder gaan zoeken, wetende dat er een methodiek moet zijn die beter aansluit maar dat ik hem nog niet had gevonden. Een collega wees me in de richting van de Davis methode.  De uitleg online over de methodiek was invoelbaar en logisch. Onze zoon sprak het terdege aan en na het kennismakingsgesprek met Mieke was hij overtuigd dat dit hem vooruit kon helpen. Hij ging er vol voor en beloofde plechtig nadien goed te zullen oefenen.

School was bekend met de methodiek en gaf toestemming deze behandeling in schooltijd te bieden.

We hebben er geen spijt van, het was een week lang enorm veel positieve aandacht, alle letters opnieuw visualiseren en masteren, met daarnaast coördinatie oefeningen die hij erg leuk vond. Extra tips om te leren omgaan met oriënteren en concentreren. Hij leerde inzicht in automatische patronen, merkte dat hij veel te veel energie stak in het proberen goed te lezen waardoor hij uitgeput raakte op school en hoe hij hier zelf balans in kon brengen. Mieke booste zijn zelfvertrouwen op!

Hij vond de counseling leuk en kwam blij van Mieke vandaan.  Qua lezen en spellen is hij er zeker op vooruitgegaan. Hij leest rustiger, met meer focus en aandacht zonder zichzelf uit te putten en maakt minder fouten.

Hij heeft geleerd te stoppen als hij “struikelt” over een woord” i.p.v. er een ander woord van te maken en door te lezen.

Wat maakt het woord lastig? Wat zie ik, wat lees ik, wat betekent het woord, zijn nu vragen waar we bij het dagelijks oefenen bij stil staan. Mieke heeft hem geleerd dat hij zichzelf vriendelijk en zonder oordeel bij de hand kan nemen en mag vragen “wat heb ik nodig om het wel te kunnen lezen” ?

Wij als ouders hebben dagelijks een uitgebreid mondeling verslag alsmede een schriftelijk verslag gekregen met zeer veel nuttige inzichten en tips hoe we onze zoon kunnen begeleiden hierin.

Onze zoon heeft van Mieke geleerd dat het nauwgezet volgen van de methode hem meer leesgemak oplevert en dat motiveert hem om te blijven oefenen.

Het dagelijks oefenen gaat niet zonder frustratie af en toe en dat is ook logisch voor een kind van 10 dat liever buiten wil spelen, we hebben er een weg in gevonden waardoor we het beide goed vol kunnen houden.

Bedankt voor je tomeloze inzet Mieke!

 

Mieke: Wanneer kinderen bij mij komen hebben ze vaak al heel veel geprobeerd om beter te leren lezen. Ik kan me heel goed voorstellen dat ze geen zin meer hebben om zich voor de zoveelste keer in te zetten voor (weer?) een nieuwe manier om beter te lezen. De teleurstellingen ondanks hard werken komen immers hard aan. Veel bewondering en respect dus voor deze 10-jarige en prachtig om te zien dat zijn inspanningen nu beloond worden!

by anoniem on Goed gezien zo
Hij gaat nu uit eigen beweging lezen!

Onze zoon van 7 jaar zat in het voorjaar van 2018 in groep 3 en lezen ging ontzettend moeizaam. De juffen hadden het sterke vermoeden dat hij dyslexie had. We oefenden op advies van de school elke dag, maar er was nauwelijks verbetering merkbaar. Ook kreeg hij steeds meer een hekel aan lezen en alles wat daarmee te maken had.
We kwamen in contact met Mieke en hadden eerst een intakegesprek. Tijdens dit intakegesprek voelde onze zoon zich direct op zijn gemak.
Het werd Mieke meteen duidelijk dat hij lezen en letters ontweek, snel afgeleid was en steeds uitvluchten zocht om maar niet te hoeven lezen.
We zijn het traject ingegaan en na drie dagdelen voorafgaand aan de start van het nieuwe schooljaar kwamen Mieke en wij tot de conclusie dat hij echt niet klaar was om naar groep 4 te gaan. Hij had een grote achterstand en was zeker niet klaar voor de nieuwe leerstof van groep 4 op het gebied van lezen en schrijven.

Vervolgens is hij meerdere keren naar Mieke gegaan, altijd met veel plezier. Hij zag het echt als een uitje. Dit kwam denk ik vooral door Miekes aanpak. Ze legt niks op, maar kijkt naar je kind en gaat mee in zijn interesses en ritme. Zonder daarbij het doel uit het oog te verliezen. Het werken met klei vond hij erg leuk. De begeleiding is een combinatie van leren lezen, maar ook op tijd even een pauze en een leuke activiteit of spelletje dat hij zelf mocht uitzoeken.

Binnen enkele weken ging het steeds beter met het lezen, niet alleen het technisch-en begrijpend lezen, maar vooral ook zijn motivatie en houding. Hij had er steeds meer plezier in. Het resultaat is dat hij vorige week zijn rapport kreeg en op alle punten rondom lezen duidelijk vooruit is gegaan. Daarnaast en dat is het belangrijkste, zit hij in de klas ook lekkerder in zijn vel. Hij wordt niet meer overvraagd en heeft handvatten aangereikt gekregen waardoor hij beter om kan gaan met aspecten die hij lastig vindt bij het (leren) lezen. Hij kan zich nu beter focussen en is zich meer bewust van zijn energieniveau.
Naast de juffen, merken ook mensen om ons heen de verandering op. Hij leest spontaan voor uit boekjes, benoemt bordjes en namen van merken en winkels en schrijft vaak korte briefjes. Dit deed hij voorheen niet of nauwelijks.

Kortom, wij zijn erg enthousiast over de Davis aanpak.

by anoniem on Goed gezien zo
ik kan de ondertiteling nu bijhouden

Sinds groep drie heb ik al problemen met lezen. Al snel werd duidelijk dat ik ernstige dyslexie heb. Ik heb hiervoor heel mijn basisschool periode hulp gehad en allerlei programma’s gevolgd. In de tweede klas van de middelbare school ben ik naar Mieke gegaan. Ik kwam daar al binnen en het voelde meteen voor mij, dat er eindelijk iemand is die begreep hoe het is om dyslectisch te zijn en in beelden te denken. Ze heeft mij geleerd dat het eigenlijk een heel groot talent is. Mieke heeft mij geleerd om de letters niet meer om te draaien, d.m.v. de letters te kleien en ze vanaf 1 hoek te bekijken en niet vanaf de andere kanten. Ze gaf mij goede tips, hoe ik de tekst kan begrijpen. Als ik de technieken van Mieke gebruik dan weet ik wat ik lees. Voordat ik naar haar ging, haalde ik de eerste regel van de ondertiteling niet en nu snap ik bijna heel de film. Het was niet alleen maar hard werken, we hebben tussendoor veel gekletst, pauze gehouden en leuke dingen gedaan. Het blijft nog steeds wel moeilijk, maar ik kom nu veel verder.

by anoniem on Goed gezien zo

Vanaf de eerste dag dat onze zoon in behandeling was met de Davis Counseling was hij weer zoals we hem van jaren terug kende. Vrolijk, uitgelaten, enthousiast, grappig, tevreden. Het leek of er een last van zijn schouders was gevallen. Of er een stukje acceptatie plaats heeft gevonden.  Het gaf hem rust en meer zelfvertrouwen.

De handvatten die hij mee heeft gekregen kunnen hem helpen bij lezen en spelling, maar wij zien het breder. Het zal hem ook helpen bij nieuwe uitdagingen, het ouder worden en het ontdekken van de wereld om hem heen.

Page 1 of 3:
«
 
 
1
2
3
 
»