Transparantie is erg belangrijk. Twijfel jij of een counseling van Goed Gezien Zo echt gaat helpen? Lees de ervaringen van anderen om je keuze gemakkelijker te maken. Heb je zelf een counseling van mij achter de rug en wil je graag een reactie achterlaten? Graag! Hiermee help je ook anderen met jouw waardevolle ervaring.
Ervaringen van anderen lezen
Of laat jouw ervaring hier achter!
Uitgelichte ervaringen
Submit your review | |
Op school verliep het leerproces van Lana altijd al moeizaam met als gevolg dat ze in groep 4 bleef zitten.
Na verschillende onderzoeken waaronder dyslexie, ogen, oren, intelligentietest hadden we voor ons gevoel nog steeds geen duidelijke reden wat de oorzaak kon zijn voor Lana’s leerprobleem. Naarmate ze ouder werd, werd ze zich echter steeds meer bewust van het feit dat ze erg hard moest werken om de lesstof bij te houden met helaas weinig resultaat. Dat maakte haar erg onzeker.
Ze had daardoor vaak last van hoofd- en buikpijn.
Dit deed ons besluiten om gericht hulp te gaan zoeken. Zo zijn we uiteindelijk bij Goed Gezien Zo terecht gekomen.
Mieke begreep ons verhaal en legde ons de Davis methode uit. Ze nam ons mee in het traject en bij vrijwel elke counseling nam ze uitgebreid de tijd om uit te leggen wat ze met Lana geoefend had.
Mieke is heel deskundig en betrokken. We zijn dan ook zeer tevreden over haar werkwijze.
Lana vond het samen werken met haar altijd leuk én gezellig!
Na een paar intensive weken merkten we al duidelijk verschil met als resultaat:
De leerkracht zegt dat Lana nu wel vragen durft te stellen in de klas
Ze besteedt weer aandacht aan haar huiswerk
Ze heeft controle over haar ‘energiemeter’
Ze heeft nu ‘tools’ in handen die ze kan inzetten wanneer ze b.v. de uitleg niet begrijpt
Ze heeft geen hoofdpijn meer en gaat weer met plezier naar school!
Kortom: Lana is weer de vrolijke, spontane meid zoals we haar kennen!
Citaat Lana: het is alsof het leren nu makkelijker gaat en ik nu meer tijd over heb terwijl ik meer moet maken.
Wat heerlijk om te horen!
Al heel zijn leven is onze zoon een energieke jongen die veel aan sport doet en op sociaal vlak vaak van de partij wil zijn. In de klas was Joep vaak nadrukkelijk aanwezig wat vaak resulteerde in verwijdering en strafwerk. Dit werd echt een negatieve spiraal waarbij Joep zijn motivatie voor school aan het verliezen was. Nadat we een telefoontje van zijn mentor ontvingen dat de situatie met Joep uit de hand begon te lopen en het er naar uit zag dat hij niet meer in de klas zou worden toegelaten en zijn overgangskansen er niet goed bij stonden, zijn we bij Mieke terecht gekomen. Mieke heeft Joep begeleid in de Davis methode en hem op een enthousiaste en speelse manier inzichten gegeven in zijn handelen en de gevolgen daarvan.
Na een intensief en heel persoonlijk traject van ongeveer 2 maanden waarin Joep hard aan het werk is gegaan zagen we al goede vooruitgang. Joep kreeg inmiddels minder strafwerk en werd ook niet zo vaak meer verwijderd uit de klas. Als het een keer mis ging dan ging hij ook al voorzichtig aan op een rustige manier met de docent in gesprek. Thuis zagen we ook verschil, hij kwam gemotiveerder thuis van school, vertelde dat hij complimenten kreeg van docenten over zijn gedrag en stopte eerder met ‘plagen’ als zijn broertje daarom vroeg.
Nu, 4 maanden na de start, hebben we net een mentorgesprek gehad. Zijn cijfers zijn echt aan de beterende hand en alle docenten waren positief over hem. Hiervoor heeft Joep de complimenten nogmaals gekregen van zijn mentor. Ook zij zien een andere Joep die meer controle heeft over zijn eigen gedrag en hij weet wanneer hij rustig moet zijn maar ook wanneer het even niet hoeft.
Joep heeft inderdaad alles wat hij geleerd heeft direct ingezet op school, heel knap!
We zijn erg blij dat we na jaren zoeken bij Davis Counseling zijn uitgekomen. Onze zoon, ondertussen 14, heeft sinds de basisschool geworsteld met dyslexie en op het voortgezet onderwijs steeds minder zin gekregen in school (en vooral in het maken van huiswerk). Hij merkte dat zoveel schooltaken ingewikkeld waren voor hem en werd daar ook echt ongelukkig van. Een belangrijke bron van frustratie en gebrek aan zelfvertrouwen was ook een hoge mate van algemene ontwikkeling en goed begrip van de lesstof, maar dat toch niet om kunnen zetten in goede cijfers.
We hebben jarenlang gezocht naar de sleutel om daar iets aan te doen en zijn heel blij dat Davis Counseling op ons pad gekomen is. We snappen nu hoezeer een sterke voorkeur voor beelddenken bepaalt hoe je je als mens ontwikkelt en dat het begrijpelijk maken van allerlei concepten op een beeldende manier die sleutel is. Daardoor krijg je als beelddenker meer grip op je leven en vooral veel meer zelfvertrouwen. Dat hebben wij in de counselingweken en in de tijd daarna heel duidelijk zien gebeuren. Onze zoon heeft veel meer zelfvertrouwen, voelt zichzelf veel beter, gaat voortvarend met zijn schooltaken aan de slag en haalt betere resultaten - echt een omschakeling van een negatieve naar een positieve spiraal.
De toewijding van Mieke waar anderen in hun reviews over schrijven hebben wij ook ervaren. Wat we heel knap vonden, was dat Mieke heel specifiek voor onze zoon op zoek ging naar zijn uitdagingen en dan de nadruk legde op de onderdelen van Davis Counseling die hem meer zelfvertrouwen en grip op zijn leven gaven. Door die positieve ervaringen te benadrukken heeft Mieke er voor gezorgd dat hij de lessen uit de counseling blijft toepassen en blijft uitzoeken hoe hij er nog meer mee kan doen. Verder hielp het in ons geval dat Mieke docent was op een middelbare school. Zij weet uit de praktijk hoe moeilijk beelddenkers het kunnen hebben op de middelbare school en ook hoe moeilijk het voor sommige docenten is om zich die andere manier van denken en informatieverwerken voor te stellen. Daardoor had ze tal van praktische tips voor allerlei concrete middelbareschool uitdagingen.
Dankjewel voor de fijne samenwerking, Mieke. We hopen dat je nog heel veel mensen kunt helpen op de manier waarop je dat bij ons gedaan hebt.
Notre fille Natalia (10 ans) rencontrait des difficultés avec la logique mathématique. Elle savait appliquer des méthodes mais elle ne comprenait pas les notions mathématiques de base et elle faisait face á la désorientation qui lui apportait une confusion allant jusqu’à rester complètement bloquée face a un exercice de mathématiques. Grace a la méthode Davis Natalia a trouvé comment s’orienter de façon à être capable de mobiliser toutes ses ressources et connaissances. En plus elle a pris confiance en elle et elle n’appréhende plus le moment de faire des mathématiques. Merci beaucoup Mieke !
Merci de votre réaction, les sessions avec Natalia ont été super sympa! Nous avons eu l'occasion de faire tout le programme en français ce qui a été bien pour Natalia. De cette façon elle n'avait qu'à se concentrer sur la compréhension des mathématiques, sans barrière linguistique! In het kort de tekst in het Nederlands:"Onze dochter Natalia (10 jaar) had moeite met de logica achter het rekenen. Ze kon de bewerkingen wel doen, maar begreep de basisconcepten niet. Dat leverde haar zoveel verwarring op dat ze helemaal blokkeerde als ze een rekenopgave moest doen. Dankzij de Davis-methode heeft Natalia geleerd zich te oriënteren zodat ze haar kennis en talenten weer kon inzetten. Ze heeft meer zelfvertrouwen gekregen en is niet meer bang voor het moment waarop ze moet gaan rekenen."
Anniek heeft vooraf aan de Davis Counseling anderhalf jaar logopedie gehad. Tijdens de logopedie heeft ze vooral oefeningen gekregen op lezen en spelling.
We hebben na de logopedie voor Davis Counseling gekozen omdat we alleen het oefenen op lezen en spelling niet voldoende achtten voor Anniek.
Naar onze mening gaat de Davis Counseling verder dan alleen herhalen van regels.
Anniek heeft bij Mieke geleerd verder te kijken dan de letter waarmee je woorden maakt. Jullie hebben gezocht naar een manier om een moeilijke letter te kunnen onthouden. Samen betekenissen gezocht van woorden die betekenisloos leken. Ze heeft handvatten gekregen bij het focussen wanneer het belangrijk is je te concentreren. Ze heeft leren te ervaren of leren op dat moment lukt, en wat te doen om ervoor te zorgen als het niet goed gaat.
Het mooie is dat tijdens de Counseling Anniek zelf op zoek is gegaan naar haar manier, wat past het beste bij haar. Waar voelt zij zich prettig bij. Omdat ze zelf dingen mag aangeven / ervaren lijkt het net of ze het zelf bedacht heeft. En dat geeft natuurlijk een heel positief gevoel.
Anniek geeft zelf aan het meeste blij te zijn met de energiemeter. Te weten wat belangrijk voor haar is om zelfstandig aan het werk te kunnen gaan. Dit wil ze heel graag gaan toepassen in de klas. En daarom heel fijn dat er overleg is met de leerkracht, zodat die ook precies weet wat Anniek zelf aangeeft nodig te hebben om te kunnen focussen.
Leuk dat jullie nog even hebben laten weten dat Anniek voorleeskampioen is geworden! Gefeliciteerd!